Nissan Micra K12

K12, który ukazał się pod koniec roku 2002. Miał ulepszony silnik 1.2 (CR12DE) i 1.4 (CR14DE). Był on zaprojektowany w nowym studio w Londynie przez Nissan Design Europe. Powstał dzięki Nissan Technical Centre Europe w Cranfield, Bedfordshire oraz wyprodukowano go, jak jego poprzednika w Sunderland plant. Elektrycznie składany dach wykonany został dzięki sławnemu na całym świecie podwoziu Karmann i ma układ siedzenia 2+2. Samochód ma silnik 1.4 lub 1.6 L.



W roku 2005, Nissan Europe przekazał do użytku przekształcony model K12. 160SR z dubbingiem jako bezpośredni konkurent dla MINI Cooper, Ford Fiesta Zetec-S i Citroën C2 GT, z silnikiem 1.6 L HR16DE, dającym 113 PS (83 kW/111 hp) i ze zwiększonym sportowym zawieszeniem. W roku 2006, Nissan przekształcił nazwę 160SR na Sport SR. Nastąpiła również zmiana na tablicy dla K12.

Firma Autech, własność Nissana, ostatnio pokazała modele alternatywne, zwane Bolero i Rafeet. Bolero, podobnie jak poprzednik K11, ma zwykły przód w stylu retro, a Rafeet ma bardziej nowoczesny wygląd, przypominający Mini. Ma on skórzane wnętrze, a Bolero ma klasyczną drewnianą boazerię i ekskluzywne siedzenia.

Podczas gdy Nissan Europe ma 160SR, w Japonii tylko 5-drzwiowa Micra jest dostępna w wersjach 12SR oraz 15SR-A. Pierwsza wersja ma silnik 1.2 L CR12DE, dający 110PS (81 kW/108 hp). Jest wyposażony w ekskluzywną HKS rurę wydechową oraz grupę kół 15x6 z oponami 185/55R15 81V Bridgestone RE-01R. W Japonii, od roku 1995. 3-drzwiowe modele i CR10DE zostały wycofane z obiegu, a CR14DE był używay tylko w modelach 4WD. W roku 2003, Nissan UK, zainspirowany przez Andros Trophy K11, zapoczątkował Micrę-R, jeden z modeli K12 ze średnim silnikiem. Zaprezentowany na Motorshow w Genewie, bez uruchamiania silnika i biegów, był to tylko samochód na pokaz. Później wyrażono zgodę, aby Ray Mallock Ltd, upoważniony przez Nissana, umieścił tylko na pokaz i demonstrację prasową średnio zmontowany silnik QG20DE, pochodny BTCC Primery.

W 2005 roku, Nissan UK zdecydował zamienić silnik Primery VG35DE z 350Z wraz ze zmodyfikowanyą skrzynią biegów Altima SE-R dla przyjaznego nastawienia użytkowników na drogach. Model ten został nazwany 350SR, ale nie był na sprzedaż. Kolejne modyfikacje dotyczyły otwartego tylnego łuku oraz grupy kół Rays Engineering. Na razie nie mają planów, aby zacząć produkcję tego modelu.

Następca tego modelu ukaże się w roku 2009.




Dołącz do nas w serwisach:
polskajazda | motostat





O klubie  Klubowicze  Aktualności  Modele  Dane tech.  Wyposażenie  Porady  Galeria  Kontakt