Micra w motosportach

Udział Micry w motosportach rozpoczął się od modelu Micra Superturbo R. Przedstawiony w roku 1987, K10 ważył 740kg (1630 lb) z połową wnętrza, rulonową klatką oraz kompletem narzędzi. Było to stworzone dla nowej klasy sub-1600 cc Grupy A. Niewiele pózniej, po roku 1988 Nissan udostępnił Micrę Superturbo jako drogowy samochód.

Podczas, gdy Micra była ulubionym samochodem kierowców na Japońskich Mistrzostwach Rajdowych, zasłużony szwedzki kierowca Per Eklund zajął 21 miejsce w RAC Rally w 1988 roku oraz 10 miejsce w Acropolis Rally Greeces w 1989 roku.


Micra K11 w German Saxony Rally
W latach istnienia K11 było wiele nagród krajowych mistrzostw rajdowych nazywanych Micra Challenge. Było to uważane za tani początek dla rajdów, ponieważ wszystkie samochody miały identyczne silniki 1.3 L przygotowane specjalnie na potrzeby wyścigów. Cykl ten w Wielkiej Brytanii miał miejsce w latach 1995-1999. Ten model nadal używany jest w klubach i krajowych rajdach. We Francji, model 1.3 L używany był jako podstawa dla rajdu obwodowego dla sławnych kierowców, dla Nissan Stars Cup. W Portugalii, Micra dała początek nagrodom dla początkujących na Krajowych Mistrzostwach Rajdowych.

W późnych latach 90-tych, K11 został przystosowany do VQ30 średnich silników konfiguracji 4WD dla rajdów w Trophée Andros, francuskich rajdów na lodzie. Kierowcy tego samochodu to Érik Comas, Philippe Gache, Stéphane Peterhansel i Emmanuel Collard.

Nissan sponsorował jednorazowy rajd w Japonii nazwany Micra Cup, który istniał od wprowadzenia K10. Zwykle wsparcie rajdu JGTC jest utrzymywane w dwóch oddzielnych pięciookręgowych mistrzostwach, zwanych West Japan Series i East Japan Series oraz równoczesnych mistrzostwach kobiet. Pod koniec sezonu, najlepiej sprawujące się samochody z obu stron spotykają się na finałach mistrzostw.




Dołącz do nas w serwisach:
polskajazda | motostat





O klubie  Klubowicze  Aktualności  Modele  Dane tech.  Wyposażenie  Porady  Galeria  Kontakt