Bodykid


Witam serdecznie. Jako nowy klubowicz chciałbym wtrącić swoje trzy grosze co do modyfikacji karoserii naszych K11. Mało kto wie zderzaki od k11 po liftingu wbrew pozorom nie pasują do k11 sprzed liftu. Zderzaki te są o ok 3 cm szersze co wymusza przycięcie ich i skrócenie. Przez 2 lata modyfikacji karoserii nauczyłem się co można zrobić własnymi siłami.

Gdy zaczynałem przygodę z modyfikacjami na rynku nie było nic do k11 (teraz można powiedzieć, że prawie nic), gdyż auto to nie jest uznawane za tunigowalne.

Nie będę opowiadał sposobów budowania i przerabiania zderzaków, ale podpowiem co gdzie i jak można zastosować.

Kierunki boczne - pospolicie nazywane "bombami" możemy zamienić na kierunki boczne od Poloneza Atu. Jako jedyne są na tyle duże, aby zasłoniły otwór montażowy. Sposób montażu - piankowa taśma 2-stronna.

K11 sprzed liftingu posiadały sterczącą wycieraczkę szyby tylnej. Bez potrzeby kupowania silnika od młodszej wiekiem Micry możemy położyć wycieraczkę sami. W skrócie: demontujemy osłonę wewnętrzną klapy bagażnika, odkręcamy wycieraczkę, odkręcamy 3 śruby mocujące silnik. Rozkręcamy silnik (jedna pokrywa) demontujemy plastikową zębatkę. Po drugiej stronie tej zębatki jest blaszka stykowa która informuje silnik o pozycji "0". Wyciągamy ją (wpięta na 3 dziurkach) wywiercamy w zębatce nowe 3 dziurki, obracamy blaszkę o 180 stopni względem pierwotnego ustawienia. Składamy wszystko i zakładamy.

Lotka - na rynku poza standardową lotką i skrzydełkiem nie ma nic do k11 (no mogę sie mylić) Moja lotka powstała na bazie lotki od Toyoty Corolli. Oklejamy górne narożniki klapy taśmą papierową - miejsca gdzie ma być połączenie lotki z klapa. Następnie smarujemy żywicą, nakładając warstwy włókna szklanego. po nałożeniu 3-4 warstw przykładamy ówcześnie przygotowaną lotkę (od innego samochodu) mocujemy ją taśmami, aby ja unieruchomić po czym kolejnymi kawałkami włókna szklanego i żywicy przyklejamy ja do wcześniej nałożonych "narożników". Gdy całość zwiąże podrywamy nasza nową lotkę - odklei sie od samochodu, gdyż była izolowana taśmą papierową. Teraz pozostaje kwestia wyrównania, wyszpachlowania i polakierowania, a następnie przykręcenia.

Bodykid - Micra K11


Więcej tajników modyfikacji niestety nie powinienem zdradzić, acz jestem otwarty na pomoc przy waszych projektach.


Autor: Janusz Kędzierski

przejdź do: Porady





Dołącz do nas w serwisach:
polskajazda | motostat





O klubie  Klubowicze  Aktualności  Modele  Dane tech.  Wyposażenie  Porady  Galeria  Kontakt