Drążek panharda


Bardzo ważną rzeczą jest modyfikacja drążka panharda.

Z dwóch powodów:

a) Jest on dość słaby i wielokrotnie w całkowicie seryjnych micrach widziałem jak jest wygięty. Słabość polega na tym, że jest on wykonany z ceownika o cieńkich ściankach. Warto więc wspawać w niego pręt, pasuje idealnie i jednocześnie na całej długości wzmacnia drążek.

b) Drążek odpowiada za prawidłowe ustawienie tylniej osi. W momencie gdy samochód zostanie obniżony przesunie on automatycznie oś w prawą stronę (patrz rysunek poniżej). Niezbędne jest więc jego skrócenie, tak aby oś przy nowej wysokości zawiesznia nadal byla symetrycznie umiejscowiona.


Drążek po skróceniu i ze wspawanym prętem

Drążek panharda


Przemieszczenie się osi przy krótszych sprężynach

Seryjna wysokość

Autor: Radosław Jasiński, 2005

przejdź do: Porady





Dołącz do nas w serwisach:
polskajazda | motostat





O klubie  Klubowicze  Aktualności  Modele  Dane tech.  Wyposażenie  Porady  Galeria  Kontakt