Fotel kubełkowy


Fotel kubełkowy - czyli prawdziwy fotel sportowy (nie mam tu na myśli lekko profilowanego fotela seryjnego) to moim zdaniem rzecz najbardziej zmieniająca wrażenia z jazdy samochodem.

Otulający kierowcę fotel zapewnia świetne wyczucie samochodu i pozwala na nowo odkryć granice bezpiecznej jazdy (prostym przykładem jest tutaj jazda po rondzie, jak w seryjnym fotelu wjeżdżam na pewne rondo to szybkość 60km/h wydaje się graniczną - ledwo można się utrzymać w fotelu i nie ma mozliwości swobodnego manewrowania kierownicą, to samo rondo w kuble mogę pokonać przy prędkości niemal 100km/h i ciągle mieć pełną kontrolę nad samochodem).

Fotel jaki wybrałem to produkt firmy Sparco model Sprint. Jest to podstawowy model tej firmy mający homologację FIA. Jest on w sam raz wymiarami na mnie (185cm, 90kg), z jednym tylko mankamentem - mógłby lepiej obejmować ramiona jak np. model Evo kosztujący niestety prawie 2000zł.

Zakup takiego fotela łączy się z pewnymi niedogodnościami - trzeba wykonać płytę mocującą, a nie jest to proste. Małym problemem początkowo jest samo wsiadanie gdyż jest troche trudniejsze niż normalnie.

Cena takiego fotela to ok 1000-2000zł zależnie od producenta i modelu.

Fotel Sparco

Autor: Radosław Jasiński, 2005

przejdź do: Porady





Dołącz do nas w serwisach:
polskajazda | motostat





O klubie  Klubowicze  Aktualności  Modele  Dane tech.  Wyposażenie  Porady  Galeria  Kontakt