Obrotomierz


Pierwszym obrotomierzem jaki posiadałem był produkt polskiej firmy Lumel. Udało mi się go zdobyć za 50zł, a tylko na tyle mogłem sobie wtedy pozwolić. Był to obrotomierz uniwersalny.

Niestety był to używany obrotomierz i nie należał do najdokładniejszych.

Zmieniając go postanowiłem zainwestować w dobry sprzęt i wybór padł na produkt amerykańskiej firmy Auto Meter (legendy w wyścigach na 1/4 mili). Auto Meter to chyba najpopularniejszy producent obrotomierzy do samochodach profesjonalnie przygotowanych do sprintu. Z uwagi na cenę wybrałem produkt z linii podstawowej - Auto gage. Jest to 5-cio calowy (127mm) obrotomierz wyposażony w regulowany shift light (lampka dająca sygnał świetlny przy dowolnie ustalonych obrotach - można ustawić aby sygnalizowała: wejście na czerwone pole, punkt osiągnięcia mocy maksymalnej, lub jak kto woli punk dla najbardziej ekonomicznej zmiany biegu). Obrotomierz też posiada pamięć obrotów przy jakich silnik zakończył pracę - nie jest to jednak zbyt przydatna funkcja, bo może się przydać gdy ktoś przekręci silnik.

Największe zalety tego obrotomierza to: jego dokładność, czytelność i shift light pozwalający perfekcyjnie zmieniać biegi nie obserwując cały czas obrotomierza.

Koszt takiej "zabawki" jest niestety niemały i waha się pomiędzy 800, a 1000zł.

Obrotomierz
Zdjęcie pochodzi z katalogu, nie mam w tej chwili zdjęcia mojego obrotomierza, ale różni się on jedynie kolorem obudowy - ma czarną.

Autor: Radosław Jasiński, 2005

przejdź do: Porady





Dołącz do nas w serwisach:
polskajazda | motostat





O klubie  Klubowicze  Aktualności  Modele  Dane tech.  Wyposażenie  Porady  Galeria  Kontakt