Sprężyny


Sprężyny Eibacha są niewiele twardsze niż seryjne i dlatego świetnie nadają się do współpracy z amortyzatorami Koni.

Sprężyny tylnej osi maja ponadto prograsywną charakterystykę. Sprężyny te świetnie spisują się na polskich dziurawych drogach, koło ma zawsze kontakt z nawierzchnią i nie ma tendencji do podskakiwania. Obniżenie samochodu o 30mm na tych sprężynach jest optymalnym. Po pierwsze samochód jest ciągle na tyle wysoki, że nie musimy obawiać się studzienek, czy krawężników.

Po drugie sprężyny mają odpowiednie napięcie wstępne przy normalnej długości amortyzatorach. Samochód jednocześnie prowadzi się lepiej ze względu na obniżenie środka ciężkości. Jeżeli nie planujesz zmiany amortyzatorów na regulowane lub twardsze i jedyną modyfikacją ma być wymiana sprężyn to polecam wybór twardszych - np. H&R.

Koszt sprężyn to ok. 800 zł plus ich założenie.

Przednie sprężyny na amortyzatorach
Przednie sprężyny

Tutaj AP - niebieskie, i H&R - fioletowe
Sprężyny

Tylne sprężyny już na samochodzie
Tylne sprężyny


Autor: Radosław Jasiński, 2005

przejdź do: Porady





Dołącz do nas w serwisach:
polskajazda | motostat





O klubie  Klubowicze  Aktualności  Modele  Dane tech.  Wyposażenie  Porady  Galeria  Kontakt